ΕΝΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΣ  Στις συναντήσεις μας μάθαμε ορισμένες βασικές συνταγές, πχ. του κέικ, των μπισκότων, της ζύμης κλπ. Επίσης μάθαμε για το τι πρέπει να κάνουμε πριν από κάθε παρασκευή γλυκού, όπως το πλύσιμο των χεριών, το να φοράμε ποδιά, το να έχουμε έτοιμα τα υλικά μας ζυγισμένα αλλά και να κρατάμε τον πάγκο μας καθαρό. Τα γλυκά που φτιάξαμε με την ομάδα μας ήταν τα εξής:  Σουβλάκια φρούτων με σως σοκολάτας και τρούφα.   Κορμός ψυγείου. Τούρτα με πασχαλινή διακόσμηση.  Μους σοκολάτας με βάση μπισκότο oreo και σαντιγύ. Cup cake ή χιονισμένα τριαντάφυλλα με παγωτό.  Πίτσα γλυκιά με διάφορα ζαχαρωτά.  Κρέπες με άλειμμα σοκολάτας. Παγωτό σάντουιτς. Μαρίνα Τραζέρα.
ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΣ Στις συναντήσεις μας μάθαμε ορισμένες βασικές συνταγές, πχ. του κέικ, των μπισκότων, της ζύμης κλπ. Επίσης μάθαμε για το τι πρέπει να κάνουμε πριν από κάθε παρασκευή γλυκού, όπως το πλύσιμο των χεριών, το να φοράμε ποδιά, το να έχουμε έτοιμα τα υλικά μας ζυγισμένα αλλά και να κρατάμε τον πάγκο μας καθαρό. Τα γλυκά που φτιάξαμε με την ομάδα μας ήταν τα εξής:
Σουβλάκια φρούτων με σως σοκολάτας και τρούφα. Κορμός ψυγείου. Τούρτα με πασχαλινή διακόσμηση.
Μους σοκολάτας με βάση μπισκότο oreo και σαντιγύ. Cup cake ή χιονισμένα τριαντάφυλλα με παγωτό.
Πίτσα γλυκιά με διάφορα ζαχαρωτά. Κρέπες με άλειμμα σοκολάτας. Παγωτό σάντουιτς.
Μαρίνα Τραζέρα.

Το Σχολιτεχνείο, μυεί τους μαθητές σε επιστήμες, τέχνες και δεξιότητες
Mια δράση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης και έχει στόχο να αναδείξει και να καλλιεργήσει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών και να διευρύνει δημιουργικά τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες.

ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ.  Στις συναντήσεις που πραγματοποιήσαμε με τα παιδιά στο πλαίσιο του Σχολιτεχνείου, ο στόχος μας ήταν διττός. Αφ’ ενός θέλαμε να ενημερώσουμε τους μαθητές για τη σωστή υγιεινή των δοντιών και αφ΄ετέρου στοχεύσαμε στην εξοικείωση των μαθητών με το επάγγελμα του οδοντιάτρου, ώστε να ξεπεραστεί ο φόβος που τυχόν νιώθουν τα παιδιά κατά την επίσκεψη στο ιατρείο. Έτσι μέσα από δραστηριότητες, οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για τα ονόματα, τη φυσιογνωμία και τη χρησιμότητα των διαφορετικών δοντιών, για τους κανόνες καθαρισμού αυτών και για τη στοματική υγιεινή. Σοφία Μπουρουλίτη - Γιώργος Μπουρουλίτης
ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ. Στις συναντήσεις που πραγματοποιήσαμε με τα παιδιά στο πλαίσιο του Σχολιτεχνείου, ο στόχος μας ήταν διττός. Αφ’ ενός θέλαμε να ενημερώσουμε τους μαθητές για τη σωστή υγιεινή των δοντιών και αφ΄ετέρου στοχεύσαμε στην εξοικείωση των μαθητών με το επάγγελμα του οδοντιάτρου, ώστε να ξεπεραστεί ο φόβος που τυχόν νιώθουν τα παιδιά κατά την επίσκεψη στο ιατρείο. Έτσι μέσα από δραστηριότητες, οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για τα ονόματα, τη φυσιογνωμία και τη χρησιμότητα των διαφορετικών δοντιών, για τους κανόνες καθαρισμού αυτών και για τη στοματική υγιεινή.
Σοφία Μπουρουλίτη – Γιώργος Μπουρουλίτης
ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ- EURO-EURO ΟΛΟΙ. Η συγκεκριμένη δράση ξεκίνησε με στόχο να συνδεθεί με αντίστοιχο πρόγραμμα που «τρέχει» πιλοτικά για το τρέχον σχολικό έτος για τα παιδιά του 3ου ΓΕΛ Αλεξ/πολης («Σχολικοί Πρέσβεις του ΕΚ»). . Οι μικροί μαθητές είπαν τη γνώμη τους για την Ευρώπη, τη ζωγράφισαν, έπαιξαν με τις χώρες και τις πρωτεύουσες των κρατών-μελών της ΕΕ, έφτιαξαν τις σημαίες τους, έπαιξαν διαδικτυακά παιχνίδια της αρεσκείας τους από την επίσημη πλατφόρμα http://europa.eu/kids-corner/explore_el.html (Πάμε να εξερευνήσουμε την Ευρώπη), γνώρισαν τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού, μίλησαν για τα Δικαιώματα των Προσφύγων. Ειρήνη Ξανθοπούλου
ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ- EURO-EURO ΟΛΟΙ. Η συγκεκριμένη δράση ξεκίνησε με στόχο να συνδεθεί με αντίστοιχο πρόγραμμα που «τρέχει» πιλοτικά για το τρέχον σχολικό έτος για τα παιδιά του 3ου ΓΕΛ Αλεξ/πολης («Σχολικοί Πρέσβεις του ΕΚ»). . Οι μικροί μαθητές είπαν τη γνώμη τους για την Ευρώπη, τη ζωγράφισαν, έπαιξαν με τις χώρες και τις πρωτεύουσες των κρατών-μελών της ΕΕ, έφτιαξαν τις σημαίες τους, έπαιξαν διαδικτυακά παιχνίδια της αρεσκείας τους από την επίσημη πλατφόρμα http://europa.eu/kids-corner/explore_el.html (Πάμε να εξερευνήσουμε την Ευρώπη), γνώρισαν τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού, μίλησαν για τα Δικαιώματα των Προσφύγων.
Ειρήνη Ξανθοπούλου
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ  Με τους μικρούς δημοσιογράφους του Σχολιτεχνείου μάθαμε τις βασικές αρχές του ρεπορτάζ, όπως και τα ‘εργαλεία’ που χρησιμοποιεί ο δημοσιογράφος για να κάνει τη δουλειά ανάλογα με το μέσο που εργάζεται, κάναμε επιτόπιο ρεπορτάζ στον καθαρισμό ακτών που διοργάνωσαν οι πρόσκοποι, με τα παιδιά να παίρνουν συνεντεύξεις και να φωτογραφίζουν την δράση. Στη συνέχεια, μάθαμε για το τηλεοπτικό ρεπορτάζ και είπαμε τα δικά μας δελτία μπροστά στην κάμερα. Επισκεφθήκαμε τον ραδιοφωνικό σταθμό Maximum και μιλήσαμε στην εκπομπή του Δ. Κολιού για το Σχολιτεχνείο, τη δημοσιογραφία, τα όνειρά μας. Επίσης, φωτογραφίσαμε τις ομάδες εν ώρα … δημιουργίας, κάνοντας το δικό μας φωτορεπορτάζ από το Σχολιτεχνείο! Κική Ηπειρώτου
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ Με τους μικρούς δημοσιογράφους του Σχολιτεχνείου μάθαμε τις βασικές αρχές του ρεπορτάζ, όπως και τα ‘εργαλεία’ που χρησιμοποιεί ο δημοσιογράφος για να κάνει τη δουλειά ανάλογα με το μέσο που εργάζεται, κάναμε επιτόπιο ρεπορτάζ στον καθαρισμό ακτών που διοργάνωσαν οι πρόσκοποι, με τα παιδιά να παίρνουν συνεντεύξεις και να φωτογραφίζουν την δράση. Στη συνέχεια, μάθαμε για το τηλεοπτικό ρεπορτάζ και είπαμε τα δικά μας δελτία μπροστά στην κάμερα. Επισκεφθήκαμε τον ραδιοφωνικό σταθμό Maximum και μιλήσαμε στην εκπομπή του Δ. Κολιού για το Σχολιτεχνείο, τη δημοσιογραφία, τα όνειρά μας. Επίσης, φωτογραφίσαμε τις ομάδες εν ώρα … δημιουργίας, κάνοντας το δικό μας φωτορεπορτάζ από το Σχολιτεχνείο!
Κική Ηπειρώτου

astromomoi
Στηρίζεται στον εθελοντισμό και στην ελεύθερη συμμετοχή όλων των μαθητών του σχολείου, οι οποίοι επιλέγουν και παρακολουθούν όσες ομάδες επιθυμούν και τους ενδιαφέρουν. Οι ομάδες συναντώνται κάθε Κυριακή στην αυλή του σχολείου και σε κάθε ομάδα μπορούν να συμμετέχουν μαθητές από όλες τις τάξεις. Η κάθε ομάδα έχει έναν συντονιστή, ο οποίος είναι κάποιος επιστήμονας, επαγγελματίας ή ερασιτέχνης που μοιράζεται τις γνώσεις του και την εμπειρία του με τους μαθητές.

LEAVE A REPLY